sunnuntai 15. tammikuuta 2017

kymmenes

Suomiloma on nyt ohi ja samoin myös ensimmäinen arkiviikko täällä. Palasin siis Espanjaan viime viikon lauantaina ja ollu nyt sitten täällä taas arjessa mukana. Arki kyllä yllätti kaikki tässä perheessä maanantaina, mutta raskaasta viikosta on selvitty kunnialla ja rutiinit sujuu kuin vettä vaan.
kellomantsa
Täällä tosiaan ei joulu ja joulupukki oo niin isoja asioita kuin Suomessa, vaan täällä loppiaisena kolme kuningasta (los reyes magos) tuo lapsille lahjat, aivan kuten toivat Jeesukselle silloin kun Hän syntyi eli 25.12., mutta tosiaan vasta 6.1. lapset saa lahjat. Yks näistä kuninkaiden tuomista lahjoista muutti munkin elämää täällä vähän... lapset sai elävän pupun! Pupu on reipas hermeliinityttö, jonka nimi on Blanca. Nimi johtaa sen väristä, eli se on ihan vitivalkonen (espanjaks valkoinen on blanco - mutta koska se on tyttö niin se laitetaan feminiinimuotoon eli blanca). Se on vähän ujo lasten kanssa, kun lapset on ehkä vähän turhan riehakkaita sen kanssa, mutta mä kun oon hoitanu pupuja aikasemminkin niin osaan olla rauhassa sen kanssa niin mun kanssa se on tosi seurallinen ja punkee aina syliin ja varsinkin niinkun leuan alle. :D En ymmärrä miks.
putte3 putte
Oli se taas pieni shokki tulla takas, kun Suomessa oli ollu sen viimesen viikon ajan tosi paljon lunta ja -25 pakkasia ja täällä on ihan samallaista kun sillon kun lähin. Aurinko paistaa päivisin ja alkuviikosta oli about 22 astetta päivällä. Illalla se laskee ehkä 19 asteeseen ja se on hauskaa, kun mennään lasten kanssa ulos niin perheen äiti sanoo että laittakaa takit päälle kun siellä on niin kylmä. Tottakai lapsille laitan takit päälle, mutta ite otan ainakin vaan varmuuden vuoks mukaan, eikä sillä oo oikeen ollu mulla tarvetta.
torredeloro
Tän viikonlopun oon vaan oikeestaan ottanu rauhassa yksikseni kotona, kun perheellä oli muita menoja ja mä jäin kotiin. Eilen oikeestaan pesin kaikki mun pyykit mitä mult oli jääny pesemättä ennen kun lähin Suomeen (enkä halunnu, että se taloudenhoitaja pesee ne, kun täällä on vähän erilaiset pyykinpesutavat...) ja sellain. Nyt ne kuivuu tossa mun parvekeovien edessä, kun ulkona on öisin niin kostee, että se vie jonkun 4 päivää että ne on täysin kuivia, jos ne kuivattaa ulkona.

Eilen kävin pyöräilemässä ja kameran kanssa hillumassa keskustassa, koska ei vaan ollu mitään muuta tekemistä. Törmäsin siellä sitten flamencoesitykseen (joka ei sinänsä oo mitään harvinaista, aina siellä joku taituri tanssii turisteille) ja otin siitä sitten vähän kuvia!
pyykkipuertadejerezpj2pj4
Mutta joo, paluu arkeen on mennyt ihan hyvin ja on taas kiva olla täällä. Ei tässä varmaan sen suurempia kuulumisia oo oikeestaan. Luen tässä samalla keväällä myös pääsykokeisiin, mutta pyrin siihen, että saisin edelleen postattua vähintään kerran viikossa (vaikka välttämättä joka kerta ei kuvia ehkä tuu) kuulumisia tai ainakin mä oon varannu siihen viikkoaikataulusta aikaa. :)

Seuraavat biisit soivat kun kirjoittelin tätä postausta
You don't know love - Olly Murs
The one - Olly Murs
Can't say no - Olly Murs
I've tried everything - Olly Murs



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

kamera on canonin eos 450D :---) ja kiitos jos kommentoit ♥