maanantai 28. marraskuuta 2016

kahdeksas


vastaus

Ajattelin tässä samalla kirjottaa näihinkin vastaukset, joihin lupasin vastata sen pari kuukautta sitten. Eli perheessä oon jaksanu pääasiassa hyvin, lapsilla riittää kyllä energiaa joskus liiankin paljon. Ja tottelevaisuus on oikeesti ihan päivästä kiinni, joka on ton ikäsenä ymmärrettävää. Joskus on pahempii ja joskus on parempii päivii. (tulipa loistavaan kohtaan Spektin Parempia päiviä hah.. :D:D)

Ja sit mun normaali päivä (tässä esimerkissä tiistai) ja siinä samalla näkyy mun tyypillinen päivä lasten kanssa

7.35 Mun eka herätys, en kyl yleensä nouse vielä.

7.40 Nousen, käyn vessassa ja meen suoraan keittiöön tekeen aamupalaa. Täs vaihees usein vielä perheen äiti on kotona (isä lähtee jo joskus puoli 7 aikaan, en ymmärrä miten se pystyy...). Perusaamupala on murot ja kaakao tai vaihtoehtoisesti paahtoleipä oliiviöljyn kanssa ja kaakao.

7.50 Alan herätteleen lapsia, koska nää on samanlaisia kun mä, herääminen ja nouseminen vie aikaa, niin pakko alkaa herätteleen jo tohon aikaan, että saan ne nouseen about tasan aikaan, että jää aikaa rauhassa syömiseen.

8.00 HYVÄNÄ PÄIVÄNÄ lapset on syömässä tähän aikaan mun kaa aamupalaa. HUONONA PÄIVÄNÄ jompikumpi taistelee vielä mun kanssa nousemisesta, toinen saattaa olla syömässä ja kattomassa piirrettyjä

8.15/8.20 Lopetellaan aamupalaa ja alotetaan pukeen. Täällä lapset käyttää koulupukuu, joten vaatekriisiä ei ole. (Paitsi sillon kun nuoremman pitäis laittaa hame päälle eikä hän haluu. Yleensä niinä päivinä kun on liikuntaa eli laitetaan urheilupuku, ei pukeminen tuota ongelmaa..)

8.40 Hammaspesu ja hiusten kampaaminen. Naamapesu on hyvä sillon tällön suorittaa, kun musta tuntuu, että noi syö koko naamallaan ja sit on kaakaossa koko naama.

8.45 Lähtö kouluun, lasten koulu on onneks tossa kävelymatkan päässä ja mä kävelen siitä aina metropysäkille ja meen omaan kouluun.

9.15 Oon ydinkeskustan metropysäkillä, siitä otan joko vuokrattavan pyörän tai kävelen.

9.32 Oon koululla, juttelen muille

10.00 Tunti alkaa.

11.30 Mä pääsen koulusta ja lähen kotiin taas joko kävellen/pyörällä.

12.05/12.10 Kotona. Meillä käy taloudenhoitaja ma, ke ja pe, niin mä siistin taloo sillon kun se ei käy. Yleensä pitää vaan petaa sängyt ja kattoo, että keittiössä ei oo hulluja tiskivuoria vaikkakin mä yleensä tiskaan ne pois, koska tiskaaminen on ihan jees.

14.00-14.30 Päivästä riippuen hostisä tulee kotiin tekeen lounasta, koska täällä aikuiset syö kotona ja siestaa, ja sit menee sen jälkeen töihin. Meillä lapset syö koululounasta tiistaista torstaihin. 

15.00/15.15 Päivän paras hetki: SIESTA

17.45 Herätys siestalta ja teen välipalaa lapsille. Yleensä sandwichia nocillalla (=espanjalaisten versio nutellasta, siinä on sekasin valko- ja maitosuklaata)

17.50 Lähen käveleen koululle lasten luo.

18.00 Lapset pääsee koulusta, pojan vien pyhäkouluun ja tytön kanssa lähen kotiin. Kotiin päästyä tehään läksyt ja sen jälkeen mä opetan enkkua pienemmälle esim. värejä ja eläimiä, koska tyttö on oppinu lukeen vasta kuukausi sitten.

19.00 Haen tytön kanssa pojan pyhäkoulusta ja mennään kotiin. Joskus isoäiti hakee pojan ja tuo kotiin, jolloin me tehään enkkua pienemmän kanssa pidempään.

19.30 Suihku lapsille, vuoropäivinä poika ensin ja sitten tyttö. Siitä tulee usein kinaa, mut saan sen rauhottuun sillä että laitan musiikkia suihkun ajaks. Se toimii oikeesti, lapset on huomattavasti mukavempia ja nopeempia suihkussa!

20.00-20.30 Vanhemmat tulee kotiin. Isä tekee ruuan ja äiti viettää aikaa lasten kanssa, joten mulla on aikaa tehä omia juttuja (eli pelaan, skypetän, luen, teen läksyjä tai siivoon tms.)

21.00 Illallinen. Usein kalaa tai lihaa. Parasta, vaikka mua ihmetellään, et en syö mitään jälkkäriä vaan meen siitä suoraan suihkuun.

21.30 Lapset omiin sänkyihin ja mäkin meen rauhottuun jo omaan huoneeseen. Letitän hiuksia tai jotain muuta luen tms. 

22.00 HYVÄNÄ PÄIVÄNÄ lapset on saatu nukkumaan ja mäkin valmistaudun jo nukkuun, yleensä nukahdan joskus puoli yhentoista aikaan. HUONONA PÄIVÄNÄ ollaan hereillä vielä yhentoista aikaan ja tapellaan lapset nukkumaan. Silti pyrin saamaa about 8 tuntia unta joka yö!

Tällänen on mun päivä. Miltä vaikuttaa? :D

Seuraavat biisit soi kun kirjottelin tätä postausta
Parempia Päiviä - Spekti featuring Kim Herold
Huomisen huolia - Spekti
Macho Fantastico - Spekti
Räikkösluokan jahti - Spekti





1 kommentti:

  1. Kits vastaamisesta! No huh mitä suorittamista normi päivä. Kyllä tuohon siesta jo sopiikin ;-)

    VastaaPoista

kamera on canonin eos 450D :---) ja kiitos jos kommentoit ♥